Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 3 april 2019

stilleben i trädgården...

... har jag städat fram bredvid kaninburen.
Den här bilden är från ifjol. Men det ser ungefär likadant ut nu sedan jag städade...

... bort all kaninbajs som hamnat där på bordet. Eftersom det var helt övertäckt med snö och is och när jag städade kaninburen varje dag slängde jag skräpet bara i hörnet. Snön täckte över det vartefter och frosten frös fast allt skräp som nu alltså kom fram i solen och det var då jag märkte att jag hela vintern lassat mer kaninbajs på bordet... Hmmm.
Måste ändå säga att det är ett roligt smutsjobb och ett säkert vårtecken att städa i det hörnet.

Läste nånstans om någon som levt ett halvt år utan internet, frivilligt, som ett "konstprojekt".
Jag läste inte desto mer om saken, men idag när jag körde hem från jobbet tänkte jag på att man nog kunde egentligen göra nåt drastiskt...
Jag hörde ett uttryck som jag inte minns längre. Bra va...? :)
Om att just fastna i den där cirkeln att man måste kolla sociala medier gång på gång på gång.
Kanske det hette fomo, fear of missing out... rädsla för att man missar något som man inte borde missa...

Jag märker ju själv att jag alltför ofta fastnar i att kolla en gång till på telefonen, ifall nåt har hänt, ifall nån har skickat nåt, ifall nån uppdaterat...

Istället kunde jag ju göra som ikväll. Ta ordentliga kläder på och dra hem lite björkved från skogsbrynet där bakom uthusen...
Oj, så roligt det var att stå där och pyssla med sågen (en vanlig fogsvans) medan solen gick ner, svanarna ropade att de säger godnatt nu, och ett flygplan (södernresa?) drog ett långt rosa-orange band tvärs över himlen medan själva flygplanet lyste så vitt i kvällssolens sista strålar.
Där stod jag och samlade ihop en liten men torr och fin mängd småbjörkar, huggna för ett par år sen av en som tänkte att om man tar bort lite där i skogskanten så kommer de stora fina träden tydligare fram och så ser det nästan ut som en park däremellan de ståtliga stammarna...

Mycket hinner man fundera.
I stället för att knappa på skärmen...
Ha en bra fortsättning på veckan! Våren närmar sig med stora kliv! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar