Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 25 april 2019

Kratta snö går inte längre...

... våren hann före.
Så nu är det torrt fjolårsgräs och löv och nerstormade kvistar som ska putsas bort.
Om man vill och ids.


Jag tar en liten bit i taget.
Känner jag mig själv rätt blir det många hörn som lämnar okrattade.
Men det kan också hända att vissa knepiga, avlägsna eller annars bara helt onödiga hörn blir krattade bara för att... jag är väl trotsig fortfarande, gör helst sånt som inte förväntas... eller som ingen menar att man borde... och så lämnar sånt som man borde...

Hur som helst.
Påsken är förbi.
Vårblommorna börjar synas.
Och fåglarna hörs.

Hörni, ett tips: stäng skärmen och ta en liten tur därute i stället.
Antingen det är tidig morgon (vissa fåglar brukar höras bäst då), mitt på dagen (då solen värmer som mest) eller sent på kvällen (i skymningen hör man bättre såna där udda ljud, hörde tidigare idag när en tofsvipa flög sina krumelurer i luften, hon ropade inte, men vingarna hade ett specifikt dovt fladdrande ljud, det tog ett tag innan jag fick lokaliserat det till tofsvipans vingliga flykt).

Hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar