Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 15 april 2019

Färggrann tallrik, behöver inte målas...


... även om den är vit från början... med fina ax runt hela kanten, syns det på bilden? :)

Jag har nån gång tänkt att jag skulle måla en serie med just sånt motiv, ax runt kanten, lite enkelt men stilrent och matrelaterat.
Porslinsmålningskursen ordnas inte längre så nära mig att jag skulle vara intresserad. Kanske när jag blir pensionär och inte kör till jobbet varje dag, då kan jag kosta på mig en längre biltur till en kurs i nån by eller stad längre bort.
Jag har ju målfärgerna kvar, vad gör man med dem om man inte målar mer?

Den färggranna tallriken på bilden var ett motdrag när familjens yngsta skickade en bild från sin resa till grannlandet, hon hade ätit en riktig god och färggrann sallad på nån restaurang, och min version var förstås  mycket enklare och billigare men också mera i min smak. Inga konstigheter här inte. Som pyttipanna: man tager vad man haver... :).

Men tänk vad det inverkar på helheten när man skär upp en tomat som jag gjort här i stället för att bara halvera enkelt eller skära i klyftor! Jag gillar ju utseendet, men för det mesta bryr jag mig inte att lägga tid på matens utseende så länge det är bra, ren och hälsosam mat.

Ha en bra start på påskveckan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar