Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 13 april 2019

Målsättning i trädgården...

... kan man kanske tala om.
Bågskyttemål.

Det ska börjas nånstans, och har man ingen tydlig modell hur det ska göras, får man ta en bit i taget.
En bit har jag faktiskt rätt långt färdig redan. För sisådär ett år sen lade jag undan en del av målet, det var ett delmål :).

Jag skrev visst om det här (klick)

Nu är det innehållet som gäller, och man tager vad man hittar i förråden.
Eftersom det här materialet, som man kan ligga lågt på, är rätt gammalt och inte så effektivt mer, så har jag delat upp det, liggunderlaget alltså, i remsor som hoprullade och satta på stå, ska hejda pilen inne i själva målet. Hittade en tom kartong som är precis rätt storlek, och som mitt första delmål...



... precis passar på, bara jag virkar flikar på fyra sidor som man sen kan spänna ihop på baksidan av målet så det hålls stadigt...

Måste säga att det här är precis sånt där roligt mångsidigt, fundersamt, experimenterande pyssel som jag mår bra av.
Förutsatt att resultat går att använda förstås, det här är ju inget att se på bara. Det ska ju hålla en hel del påfrestning. Men om det går snabbt sönder får man vidareutveckla idén...

Nåt ska man göra i stället för att städa :).
Fick faktiskt en början på fönstertvätten i förmiddags, tre fönster, de som morgonens solstrålar först avslöjar... men det finns ju mycket fler att tvätta, det får bli en annan gång...

Ut i solen nu, och rör på dig!
Säger jag åtminstone åt mig själv... ha en bra lördagseftermiddag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar