Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 7 april 2019

Man är väl scilla ;)!

... brukar man säga när man lyckats med nåt och någon är lite överraskad hur det lyckades så bra...
Men det här är scilla på riktigt...
... alltid lika roligt att se när de plötsligt lyser blåa mot allt det fjolårsbruna-gråa!

Visst syns det några gröna grässtrån också här och där, men det tror jag är fusk.
De har behållit sin färg genom hela vintern, så det är fjolårsgrönt, tror jag.
Därför är det inte det allra bästa att plocka åt kaninen heller.
Fast vad vet jag, jag har inte lärt mig förstå hans språk än.
(bilden från i julas...eller var det förra jul?...)
Så glad att han trots sin ålder, 6-7-8 år?, verkar ha klarat ännu en tuff vinter i sin utebur, och nu har börjat krafsa ur sin lya en del gammal hö-halm som känns ofräsch.
Han tar tillvara vårluften och vårsolens värme, flyttar sig efter solstrålarna, och är ofta på utsidan, så han får känna alla vårdofter. Vad skönt det ska vara att slippa minusgraderna!
Fast jag tror det har lovats såna nu igen nån vecka framöver, och till och med snö, hoppas bara lite då, och av den sorten som smälter bort genast.

Vi får ta det som det kommer, som vanligt.
Ha en bra början på veckan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar