Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 27 april 2019

Det som göms i hö...

... får nog kaninen tag på förr eller senare :).


Medan det länge funnits is kvar i hans bur eftersom endast kvällssolen når det mörkaste hörnet, så har jag nog vid soliga väggar hittat små gröna grässtrån som jag ibland gömt under höet så att han får jobba lite för att hitta godbitarna.

Nu hände ju massor under de senaste sommarvarma dagarna så grässtråna kunde nästan vara huvudföda redan, men jag vågar inte ge mer än ca tio per dag plus någon mumsig liten maskrosplanta. Kaninen kan ju få ont i magen och får han totalstopp så är det verkligen kris...

Nåja, det behöver vi inte avhandla här. Måste bara minnas att hö är den huvudsakliga maten.

Memma ska man inte heller äta som huvudsaklig mat. Fast gott är det, med riktig grädde :).

Påskgodis passar inte heller som huvudsaklig föda, men gott är det...

Vad blev nu det här för matinlägg :)!
Önskar er en trevlig fortsättning på vårvädret, det lär ändra snart till lite mindre dammande sort...
Då har vi nåt annat att klaga på. Om vi inte vill se det positiva i det som är.
Men kaninen gillade när han fick hö från grannens eko-åkrar.
Något annat än långa taniga strån från en gammal skogsglänta...
Hur ska man göra med höskörden i år då... den ca två höstörar stora skörd man behöver för vintern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar