Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 12 september 2010

Äpplen finns i massor, i pytsor och kassar, på diskbänken, i källaren, på köksborden, på marken under träden och lite kvar på träden.
Jag har för liten frys :).
Syltsocker är bra att ha.
Blandsaft är ett bra sätt att komprimera innehållet i frysen...
Zuccini och äpplen och syltsocker, blir det en bra kombination?
Nu gäller det att hitta nya idéer att komprimera... och konservera...

Under gårdsbjörkarna är det full höst. Guldet har singlat ner. Och mer är på kommande.
Men gräsmattan är i övrigt grön och fin, bra för Stampe :).
Stenpartiet har jag börjat forma om. Hittade fina stenar från skogsbrynet, dit de kastats från åkern under årens vårbruk. Komposten levererade mörk fin jord, som stått i vila nu ett par år... och mognat färdigt. Tror jag. Men idag är det regndimma i luften, så stenpartiet får vänta på färdigställandet. Kanske man kunde ta en tur till en trädgårdsbutik och hitta ett par perenner för halva priset... Hösten är vacker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar