Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 29 november 2019

The lamp post...

... och böckerna om Narnia är fast förknippade med en lampa typ denna. Något som visar vägen till en annan värld...

Fascinerande böcker. Såna som man helt sjönk in i när man läste dem. Man ville inte bli störd, inte av mattider, inte av läggdags, inte av något annat heller. Vad hände sen, hur gick det, vem var det där i skogsbrynet mellan träden... spännande, spännande. Och plötsligt hade klockan blivit alldeles för mycket och man hade glömt äta och tvättmaskinen skulle tömmas ännu och kläderna borde bli torra till i morgon bitti... hmmm, det är bara sex timmar till det, hinner inte...

Det är ju så roligt att kunna helt försvinna in i en annan värld sådär!

Det har många gånger funderats, skrivits, debatterats om pappersböcker och e-böcker, vilka vinner och vilka försvinner. Jag tänker inte blanda mig i de funderingarna. Det är nu bara så att mina ögon tycker att pappersböcker är snällare att läsa. Och så gillar jag mer att hålla en bok i händerna och vända blad.

Och det var just det jag gjorde ikväll.
Vände blad, när jag läste en intressant artikel på telefonen :)!

Jag drack kvällskaffet och hade telefonen på bordet framför mig och hittade nåt intressant att läsa.
Plötsligt märkte jag att jag fuktade fingret och skulle vända blad på telefonen... ha ha!
Så snopet när det inte gick!

Det är väl nog bara äldre folk som gör så. Eller...
Sak samma.
Jag minns ju inte alls vad jag läste. Så pass intressant var det... inte...
Men den där gamla känslan infann sig, jag måste läsa vidare för att se vad som hände, vända blad och fortsätta på andra sidan...

Okej.
Det var dagens snöpliga episod.
Fler skulle det säkert finnas, men vi lämnar dem.
Ha ett bra veckoslut!
Håll er varma om fötterna och drick varmt så ni hålls friska! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar