Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 21 november 2019

Spår i snön...

... men det var nog ingen varg det där.
Jag antar det var grannens hund som tagit sig ett strövtåg runt skogsdungen.

Men det är alltid lika spännande att tyda spår i snön.
Det kan vara nåt litet streck på en annars orörd yta, men så kanske man ser nån vag fortsättning en halv meter bort, och kanske ännu lite längre bort, och kan få ihop ekvationen till att en kråka eller skata svept över snön efter nåt som såg ut som en godbit eller annat intressant och så har stjärten eller en vingpenna dragit ett skirt streck på snöytan.

Nå, den där bilden var ju då för nån dag sedan, nej hjälp, nästan en vecka sedan redan! Oj, vad tiden går... Och nu är det väl inte mycket av den snön kvar fast den låg lite i skymundan vid skogskanten.

Det blev mörkt igen, när snön smälte, och dagsljuset lyser med sin frånvaro.
Jag skulle ju kolla i dagsljus om ett nyinköpt loppisfynd skulle råka vara av den helt rätta nyansen jag sökte så jag skulle få ta itu med ett nytt projekt.
Men när jag kollade i förmiddags i dagsljus så var det inte riktigt den rätta färgen än.
Jag får fortsätta söka helt enkelt.
Antingen ska det vara helt rätt nyans, eller så ska det vara en helt annan färg som helt bryter...

Det är svårt ibland att hitta det man söker,

Jag får så lov att fortsätta med de andra rundsticksömmarna som jag har på bordet framför mig.
Och så var det ju den där julfestväskan...

Må så gott! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar