Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 26 november 2019

Ser du stjärnan i det blå...

... fast det är ju inte riktigt dags för julmusik än. Ju.

Har faktiskt inte varit inne i nån sån butik där det skulle ha spelats julmusik än. Bara "kvartersbutik" med mat och lite annat smått. Och där är det vanlig musik eller radio som gäller.

Men jag fick för mig att ta fram virknål och bomullsgarn-rester och försöka mig på ett superenkelt mönster.
Nej, jag kan inte avslöja vad det ska bli, men om ni kollar in billigt-garn.net och hennes lite mer udda julklappstips så är det nåt därifrån jag ska testa på.
Smått, enkelt, men jag konstaterade att det är så länge sen jag gjort nåt smått så det känns lite jobbigt.
Men kanske det är bra terapi då.

Det faller faktiskt lite snöflingor ikväll. Så julstämning kunde det nästan passa med. Bättre än regnet tidigare i dag. Speciellt som det är glashalt på vår grusväg... hmmm... fåse vad snön gör ovanpå då, hoppeligen fryser den fast så det blir ett strävt underlag att gå på.
I morse när jag öppnade till garaget så hade jag nog galant flugit omkull om jag inte hade haft tillräckligt stadigt grepp om garagedörren. Jag ropade till också, och det där klassiska: kollade runt så där som hastigast, det var väl ingen som såg eller hörde? :)
Som om det skulle göra nåt!

Kör försiktigt och ta tid på er när ni ska ut i trafiken!
Och annars också, för den delen, man inbillar sig ofta att man har bråttom, fast man egentligen har tid att ta det lite lugnare och andas...
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar