Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 23 november 2019

Att åldras vackert, del 3...

... eller nåt i den stilen. Jag har skrivit om vackert åldrande tidigare.

Om jag inte minns fel hade det med gamla träföremål och träbyggnader att göra. Där blir det också oftast grått. Och det är ju flott.
En annan sak är sen om de här naturliga prydnaderna inverkar på föremålets hållbarhet.
"Murknar" det sönder när de här "växterna" fäster sina rötter på det?
Sen kan man undra om det är miljöpåverkan.
De närmaste träden är gamla björkar.
Ser nästan ut som om det här också är en björkstam.
Skulle den ha sett annorlunda ut om det funnits tallar och granar i närheten?

Se där vilka kloka funderingar så här på lördagskvällen... Eller inte...

Vi kan skylla allt på träningen.
Det var en intressant träningsserie som jag hittade på nätet och så kollade jag in ett par av videorna. Träningsmattan kom fram och jag testade en del av rörelserna så där lugnt och försiktigt, bara för att testa vad som går att göra.
Men tydligen blev jag lite för ivrig i nåt skede för jag sträckte ena sidan, så jag plötsligt fick svårt att sätta mig ner på en stol, till exempel. Det värkte inte, men stack till så fort just den muskeln skulle användas.

Skräp också.
Jag som tänkte att jag äntligen hittat ett riktigt bra träningsprogram.
Men eftersom jag inte kunde sätta mig ner, så tänkte jag att det är bättre att gå och låtsas göra nåt då. Så jag plockade fram dammsugaren och städade i ett rum och ett till och ett till. Jag gick extremt försiktigt och långsamt, beredd på att det skulle fortsätta ta ont.

Plötsligt märkte jag att det onda var borta! :)
Så det var åtminstone inte en muskelsträckning då i alla fall.
Jag känner mig lite konstigt öm där i sidan än, men jag antar att det bara var nån sena som varnade att jag ska ta det försiktigare.

Men, så därför känner jag att jag får sitta och vara "lat" nu då.
Eftersom jag ska vara försiktig ;).

Konstigt att man hela tiden har så lätt att hitta en orsak att inte träna.
Eller å andra sidan, en orsak till att äta en chokladbit, eller bjuda sig själv på en glassportion...

Okej, det är lördag, då får man sitta och lyssna på poddar med sticksöm i handen...
Eller nåt annat man gärna vill göra.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar