Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 18 oktober 2019

Shoppingväska av filt med reklamtryck...

... och bastgarn som jag köpte på rea för säkert tio år sedan och inte riktigt vetat vad jag ska göra med.

Har här börjat virka en botten till väskan eftersom filt ju drar åt sig vatten och jag tänker att om jag använder väskan och sätter ner den t.ex. på bilgolvet i vinter så är den ju fem kilo tung av allt vatten som sugits opp i filttyget. Så ett litet försök att mildra de negativa följderna tänkte jag bottnen skulle vara. Och så gillar jag färgkombinationen.

Här ser väskan gulbrun ut, men det är taget kvällstid i lampsken och med brunt golv och beigea väggar så blir det gråa nåt annat än grått.

Jag hittade en annan sak också som hamnar på väskan.
En sak som började som loppisfyndat garn, fortsatte som början på en spetsstickad tröja, men som sen länge tjänade som tubhalsduk och nu då sist och slutligen...

Ja, när jag kommer så långt på det här projektet ska jag ta bild och visa vad jag pratar om.
Roligt att göra nåt av sånt som egentligen inte kostar alls.
Bara tid, och den skall man ju gärna lägga ut på sånt som man mår bra av och känner inspiration till.

Men håll er torra och varma så ska vi nog klara den här hösten också! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar