Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 15 juni 2015

Leucistisk grönfink. Jag slog upp det nyss på google.
Min bild är onekligen svår att tyda. Det syns bara en liten ljus prick.
Men om man tänker på att de flesta av fåglarna på bilden är vanliga grönfinkar eller möjligen nån gråsparv, så...
Intressant att få syn på såna avvikelser i naturen, och då på sin egen gårdsplan.
Vill man läsa mer om leucistiska grönfinkar så är det bara att googla så får man se fina bilder också.
(alltså leucistisk betyder ungefär att svart saknas helt i pigmentet, därav så extremt ljus, men inte albino)

Mitt hobbyrums intresse för fåglar härrör sig ända sedan de första levnadsåren.
Det var spovbon och ungar på våren, det var tjäderspel på vårvintern, det var sommarnattens koltrastar och morkullor, och allt möjligt annat.

Så visst faller det sig naturligt att ta en extra titt i kikaren när man ser nåt lite annorlunda. Och så måste man ju få reda på vad det är också. Och varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar