Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 16 juni 2015

Kaikkea kesään... eller allt du behöver till sommaren :).
Såhär kan man också använda reklamblad!

Det var den lilla blombänken med stenkanter som jag förstorade häromdagen. För att nu ens lite försöka mig på bra grundarbete så lade jag reklambladen underst för att dämpa ogräset. Om jag inte minns fel var det åtskilliga tjocka reklamtidningar som hamnade som grund när jag gjorde den första versionen också.

Sen märkte jag idag att jag måste täcka en del av de ännu tomma jordytorna med mellanstora stenar för att inte katterna skulle använda bänken som toalett. Kanske de tänkte att eftersom det redan finns toapapper i bottnen :D!

Hittade några oanvända penséplantor från tidigare i våras som jag satte ner också. Men oj, va jag gillar tusenskönorna! Så länge de inte har frångått sin ursprungliga färg och blivit vita och enkla...

 

... som de här vita bellisarna bland maskrosorna i en annan del av trädgårdsvärlden. Men jag gillar nog de här vita enkla också. De är så små och låga, stör ingen med sin tillvaro, men de ger en liten glad påminnelse om att det är sommar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar