Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 28 augusti 2012

En sensommarkväll i stallet. Lite småregn. En fuktig skogsväg. En häst och hans skötare tar en lugn promenad i kvällsskymningen. Vackert. Lugnt. Fridfullt.
Fjordingar hämtas från hagen. Ska få jobba en stund lite senare. Ryktning. Småprat. Småregn. Fridfullt.
På väg hem från stallet är huvudet igen fullt av idéer. Allt man ville pröva med hästarna. För att få mer kontakt, mer samspel, också med de hästar som man annars inte jobbar med. Man vill mer. Precis som konvalescenten på ridbanan, visst får jag trava? nog ska vi väl galoppera också? vadå, ska jag måsta ta det lugnt säger du? bara skritta? jaha, jaså, okej då, men nog skulle du få se... Jo, jag såg nog att fjordingen, som egentligen är på långvila, nog gärna ville öka takten, mera framåtanda i skritten får man leta efter :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar