Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 14 augusti 2012

Det kallas bloggtorka. Men det betyder troligen att man gör en hel del annat i stället.
Man kanske tar några träningspass på ridplanen och försöker hitta den där följsamheten man skrev om senast.
Så man försöker leva som man lär.
Och jag har hittat nya stelheter i min kropp, som kommit smygande, men som jag borde vara väldigt medveten om för att få bort. Kanske ett ordentligt samtal med en ridkunnig fysioterapeut skulle hjälpa. Kan tro att det skulle vara till stor hjälp just om terapeuten var ridkunnig.
Och så kan det ju förstås vara ålderstillägg som inte egentligen går att få bort. Dem får man lindra med lite extra "hästmys i stallet", så man glömmer dem för en stund. För jag tror inte att de i min ålder längre går att "skaka bort" i en jättelång bergochdalbana. Har just testat det... Fast kanske det skulle hjälpa om man gjorde det fler gånger? Tror ändå inte jag testar mer, nån annan del av kroppen kan ju börja protestera...

Det finns många frågor.
Vad kan man virka/sticka av lingarn?
Kan man använda tunt ryagarn till annat än just väva ryor?
Torkar höet mera i år, eller har det blivit för fuktigt redan?
Vad ska man göra när alla fina högväxta blommor den här tiden bara blåser omkull?
Kan man själv ge paraffin åt sin katt som har sjuk mage, i stället för att åka till veterinär och låta henne spruta in paraffin?
Hur ska man klippa en modern långhårig "ojämn" frisyr?

Man kan googla på det mesta, skrev jag nån gång tidigare, kanske dags att göra det? :)

2 kommentarer:

  1. En del kallar det torka, det som andra kallar uppehållsväder och solsken. Det kan ju inte regna hela tiden! ;)
    Ojämn frisyr brukar vara lätt att klippa, men om den ska vara ojämn på ett visst sätt, så är det värre....

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... jo, och om den råkar bli ojämn på fel sätt, så blir den ju alldeles för kort sen när den ska korrigeras... så vågar man testa?...
      Angående uppehållsvädret de senaste dagarna, så är det ju ändå blött... ända fram till middagstid i alla fall. Ingen torka här alltså!

      Radera