Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 18 juli 2012

Mitt hobbyrum tassar utomhus så mycket som möjligt nu.
Semester ska det vara. Då ska man göra mycket sånt som är oplanerat, apropå, spontant. Samtidigt som man för ut soppåsen kan man kolla in den där blomman som just slagit ut, rensa bort lite ogräs bredvid, klippa bort ett bestvärligt skott av rosbusken som sticker upp mitt bland malvorna, rädda den lilla pensén som plötsligt börjat blomma mitt i grusgången, duscha minirosen med tallsåpa eftersom bladen börjar visa tecken på ohyra, sätta på en kaffe, hämta tidningen, gosa med katterna, skicka ett spontant sms åt nån man plötsligt kom att tänka på och kanske plocka upp den där gulliga stenen från garageinfarten, man kunde ju virka nåt vackert runtom! Och så hör man plötsligt lite extra mycket gnägg från stallet. Är det kanske ettåringarna som ska tränas? då kan man hoppa på cykeln och åka dit och titta, innan man sätter på nypotatisen...

Jag har fotat massor. Kunde skriva en ogräsligt vacker historia med förtjusande bilder.
Men jag hinner inte. Ska bara tassa iväg och kolla in en sak först... jag såg just nåt där ute som...

2 kommentarer:

  1. He va int jag!! ;)

    Låter som semester, att få ta e vartett e kombär.

    SvaraRadera
  2. He e ju idealet. Men he vart aaleiss mittiallt. Ele he kom så myki på ein gang... Kanski man kan hitt en liten rimso semester na aadestans å? :)

    SvaraRadera