Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 23 maj 2012

Nu har jag sått de här också. Inomhus tillsvidare. Har tusen och åter tusen små frön i de få frökapslar som jag fått de senaste åren. Vilken färg? Den här kanske, eller kanske mer mot lila. Gillar dem skarpt. Vad de heter är en annan femma. Vallmo i alla fall, och bladen ser så prydnadskålaktiga ut. Vackra! Det är bara ett problem: om det kommer en plötslig regnskur så fäller den blombladen direkt och så är det goodbye för den gången... :(.
Man måste passa på medan de blommar, studera dem noga och njuta av den silkeslena touchen.

På tal om vår så hörde jag enkelbeckasinen häromkvällen. Trodde inte först att det var sant, men jo, när jag gav mig tid att vänta en stund till så hörde jag den riktigt tydligt! Då är det bara att spana i morkullan nån kväll, så börjar det var klart för sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar