Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 14 maj 2012

Mitt hobbyrum tog en liten utekväll trots stormiga vindar. En bärbuske var i akut behov av stöd, och när jag stod på huk vid busken i stormen förstod jag varför buskstöden verkade hamna nästan mitt i busken på ena sidan, medan de var långt från busken på andra sidan, trots att avståndet till stammen var exakt lika. Blåsten visade vartåt grenarnas växt hade "töjts ut", varifrån det alltid verkade blåsa värst...

I villervallan tänkte jag nästan trampa ner två små sembratallungar som vi sått från frö. De växer väldigt sakta men säkert ändå. Nu var de också i trängande behov av stöd så jag hämtade videkvistar som jag stack ner i jorden så de bildade en liten bur runtom plantorna. Videkvistarna flätade jag sen ihop upptill så att det är åtminstone nånting som vispar till benen som varning om man går för nära...

Allt sånt småplock, småpyssel är kul, terapi, när man gör det vartefter det dyker upp, i stället för att lägga upp det på en lista över "måsten"...

Hästarna då? Jo, det är bara så att hästar, hård blåst och jag inte passar ihop. Jag blir antagligen mer hispig än hästarna, men eftersom det har en tendens att smitta av sig på dem, så föredrar jag lite lugnare väder för hästkontakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar