Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 27 januari 2012

Jag pratar om virkade stenar, andra sysslar med virkade polisbilar... i naturlig storlek!!! Tror ni inte? Kolla in http://www.novita.fi/blogit/576167. Kaija Papu heter konstnären.
(Har ni problem med finskan, så meila mej så förklarar jag kort vad hon sysslar med...)

Vad får nån att ta itu med ett sånt projekt? Eller det att klä en hel staty i stickad strumpa i världens vackraste färger och alla möjliga mönster man kan tänka sig... Skaparglädje måste man väl kalla det.

Okej, jag fortsätter med mina virkade stenar hur som helst, och fortsätter fantisera om nya projekt. Jag har inget understöd för det jag gör, men å andra sidan kan man ta ett par minuter då och då i sitt hobbyrum, greppa tag i virknålen, söka nya garn... medan potatisen kokar, eller disken står i blöt...

... eller så söker man i sina lådor med foton för att hitta nåt lämpligt motiv att måla på porslin... kursen har ju startat! Tyvärr brukar kursen ta slut just när inspirationen slår till som mest... så man borde komma igång genast. Lyckades blanda till lagom flytande pennfärg häromdagen och började skissa upp en skål med trädgårdsblommor mot en rödbrun tegelvägg...

Mitt hobbyrum har projekt på gång.

Och dessutom kom jag mig ut på en första ridtur på ridplanen häromdagen. Gav mersmak. Och en lättnad att samspelet häst - ryttare fungerade bra, med tanke på att vi inte jobbat på väldigt länge.

Men nu är det matdags, och äta bör man om man ska orka fortsätta projekten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar