Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 10 januari 2012

Nytt år och nya möjligheter, sägs det.
Vad ska jag göra i mitt hobbyrum i år?

Den ena amaryllisen, av de två som huserade i min trädgård i somras, har haft en lång stängel med 4 fina röda blommor! Den ska definitivt testas på nytt, med sommarutevistelse och nytt försök till nästa jul. Den andra amaryllisen som inte vill visa nån knopp, ska få en andra chans, tillsammans med den andra. Så roligt att få se de fyra ståtliga blommorna fast jag inte alls bemödat mig så värst mycket. Jag har bara kollat lite i Kurirens tipshörna, där det en gång stod när man ska göra vad med de knölarna... Kul!

Virkade stenar lär det bli fler av, om inte tennisarmbågarna börjar bråka igen, måste definitivt hålla mig till mindre stenar så inte det krampaktiga greppet om stenen de sista virkade varven blir för ödesdigert.

Kanske jag får fixat handtag på ett par väskor som är halvfärdiga? Skulle vara kul att få bilder på dem hit på sidan.

Har investerat i lite smågrejs till trädgården för ett presentkort jag haft sen i somras. Ska bli kul att testa vad jag får gjort med dem. Har också sneglat på mitt favorithörn, fast snön inte ännu ligger meterhög där den brukar..., och funderar på en blombänk, alltså bänk av plank, uppefter en del av den fina väggen... Kanske ett avställningsställe samtidigt och en planteringsbänk... Men hur jag får den lämpliga höjden... Fåse.

Idéer finns. Om bara hälsan finns. Och finns inte hälsan till ett, så måste man väl försöka med nåt annat... Den som lever får se.

Inga nyårslöften. Alls. Men en önskan att man ska kunna Carpe Diem lite bättre och inte hänga upp sig på mindre saker. Vi återkommer.

PS. Hästarna, fjordingarna och ridningen har jag inte alls glömt. Men just nu står det stilla på den fronten. Borde snarast uppta träningen, eftersom jag ju faktiskt är anmälad till ridkurs... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar