Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 29 december 2010

God fortsättning på helgen... och lagom kall början på det Nya Året!

Jag tycks inte vara nån bloggare... har inte tid, tycker jag.
Och just nu har jag återigen fått så många nya idéer som jag vill testa...
Var på en loppsirunda i måndags. Fyndade träsaker. Mindre träföremål, obehandlade, vackert slitna, vackert tillverkade eller annars bara vackert träfärgade. Sen vill jag plocka fram penslar och färg och måla, måla, måla... fantisera och måla...

Sen började jag på en ny hästhistoria häromdagen... hann inte skriva många meningar, men tanken, startidén, fanns där och är nerplitad... behöver bara lugn och ro sen för att fortsätta...

Sen tänkte jag ....

Sen vill jag ju också hinna till stallet. Det har varit för kallt att rida, för mig som inte riktigt vågar rida barbacka... men kanske i morgon??!!
Men bara det att stå vid grinden och prata med fjordingarna gör mig lugn och glad. Det är hästterapi i allra högsta grad... Igår pratade jag med den yngsta i flocken. Han lät mig inte klia honom bakom örat, men när jag sträckte ut handen och höll den stilla så placerade han sitt huvud precis så att mina fingertoppar nuddade vid ett speciellt ställe under hakan, och så sa han: klia där!! :)

Men som sagt: hur gärna jag än skulle vilja skriva här så finns ju inte hur mycket tid i världen... Och så undrar man ibland om det är nån som läser... För de som hittar hit från Slovenien och Bulgarien och Ryssland lär nog inte få ut alltför mycket av texten... :).

Nu är det i alla fall nog för idag. Jag vill måla, skriva, eller nåt annat trevligt... i mitt hobbyrum!!
Vi hörs väl nog... småningom... igen.

1 kommentar:

  1. God fortsättning på det nya! Du verkar ha många trådar att virka på/järn i elden, fast du gjorde väl ingendera så det måste bli penslar i målarburken.
    Finlands folk idag är beresta (alla utom jag då) så du vet ju inte vem som läser i Ryssland eller Slovenien. :-)
    Vi fortsätter vartefter....

    SvaraRadera