Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 15 december 2010

Det kommer nog inte så mycket värme från solen... men vackert är det. Och kontakten värmer... alltid när man går ut till hagen för att se på fjordingarna med rimfrost i den tjocka vinterpälsen, så kommer storkillen fram och hälsar... väntar sig ett litet kli här och kanske ett litet kli där... och förstås helst några höstrån att smaska på...

Storkillen var inte med på luciafesten, men hans mamma var visst med, och mammas väninna också. Vackert var det. Stämningsfullt. Med mycket snökristaller i luften. Och många smålucior och småtomtar. Det värmer det som är fruset...

Själv fick jag agera luciachaufför i år igen, åt den egna lucian. Från ställe till ställe, med sång och pepparkaka. Det är nog en fin tradition. Det är något extra när lucia kommer med ljus i sitt hår! Kontakten värmer också här...

2 kommentarer:

  1. Ursula, fd studiekompis17 december 2010 kl. 14:33

    Det låter jättevackert och mysigt! Synd att man inte kan ta sig dit så där hastigt och lustigt från Helsingfors. Annars hade jag kommit och tittat på lucian. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, och nån vettig bild fick jag inte heller av det hela, eftersom det fanns så mycket snökristaller i luften som såg ut som en grynig massa av snö... alla bilder blev suddiga. Det är säkrast att lagra det man ser i huvudet, kameror är inte att lita på :). Ha det gott!

    SvaraRadera