Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 8 oktober 2019

Garn blir nystan blir stickat...

Minns ni den här bilden för x antal månader sedan, eller var det år?
Det var ett litet nystan från loppis. Var det månne rester av en liten stickning också?


Jag minns inte. Kanske jag ljuger. Men hur som helst, ett litet nystan frustration på ca 23 minuter... Någon hade försökt pussla ihop färgvariationerna på garnet så det skulle passa och så gjorde det inte det... Jag redde ut det så pass att jag fick två pyttenystan med samma färgvariationer i nästan lika mängd/längd.
Nu hade jag plötsligt en tanke om vad jag skulle använda dem till.
Och eftersom jag vet att det kanske inte blir av om man inte gör nåt genast när ide´n är fräsch, och eftersom jag hade möjlighet till det, i princip, om jag prioriterade bort nåt måste och nåt mindre trevligt, så tog jag nystan och de sista lediga strumpstickorna och började.
Måste ju säga att jag gillar starkt färgerna, passar egentligen väldigt bra i höst, lite rödbruna löv och en klarblå hösthimmel och så lite dimmigt ljust gråblått...

Vad det är?
Tja, det ska finnas två av dem, likadana. Och så förlänger man byxbenen med dem. Nej, inte sys fast, men bara som lite extra värme mellan de rätt lågskaftade höstskorna och byxbenen. Alltså minibenvärmare, om man säger så.

Om jag ska använda dem?
Ingen aning ;). Men jag ska åtminstone få dem färdiga och testa om det funkar. De små nystanen räckte inte riktigt till det jag skulle ha velat ha, lite längre hade jag ändå tänkt mig.
Dessutom verkar det vara nån slags bomull, mest, eftersom garnet inte fungerar som ylle eller vanligt akryl. Men vi får se.

Nystanen köptes på missionsloppis. De blev av med dem. Och jag fick ett trevligt billigt terapiprojekt att grubbla på mellan annat grubblande.

Hoppas ni har nåt trevligt mellan varven att sätta tankarna på!
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar