Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 30 april 2019

Den blomstertid nu kommer med fest och städning stor...

... men jag vill inte städa, jag vill vara ute bland vårblommorna...
... eller om det regnar vill jag sitta i ett myshörn med min favoritsticksöm eller pyssla med nåt helt annat...
Så hur gör man då?


    Blev påmind om behovet av städning, och fick tips till det här inlägget ;),
    av ett företag som fixar det när man inte själv vill... (klick).
Inte något man vill påminnas om, men kanske nog få ett bra tips för att få det smidigt gjort.

Sommaren är snart här alltså, inte mer än en månad till skolavslutning och alla examensfester. I vilken ände skall man börja med att fixa huset lite renare? Fönstren? Golven? Skåpen?
Och när ska man hinna (lyckas skrapa ihop vilja och energi) med den biten?
Hur enkelt skulle det inte vara att beställa hemstädning i Stockholm och låta nån annan göra det jobbet! 

Jag beställde en gång flyttstädning (som ju det här företaget också sysslar med) när jag kom fram till att jag inte hinner / har tillräckligt med energi till att städa den gamla lägenheten. Mitt nya hem hade fyllts med mina flyttlådor, det var mycket roligare att plocka fram och placera ut mina saker i det nya hemmet än att tänka på det gamla. Otroligt skönt att låta nåt proffs ta hand om den städningen!

Sen har man ju läst om folk som har städare som kommer en gång i veckan eller en gång i månaden så man slipper grovstädandet. Men jag har ju tänkt att jag inte vill släppa in nån främmande att bona mina golv! 
Men så kom jag på: jag kan ju sitta i min favoritfåtölj och handarbeta medan jag sneglar på yrkesmänskornas framfart med skurhink och dammvippa! Det kan ju inte vara nåt som hindrar det! :)

... och får man i så fall kommentera om man tycker att de skulle göra det på ett lite annat sätt? Det borde man väl få... "nej, det där behöver ni inte röra, det sköter jag själv", "skulle du kunna kolla det där lilla skräpskåpet och torka ur det, nej de andra skåpen fixar jag själv".
Kan man göra så? Med handarbetet i högsta hugg och fötterna insvepta i en filt...

Kanske man får ett infall mitt i allt, och beställer städhjälp, och sitter själv och planerar kak-buffén! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar