Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 20 maj 2021

Taggig enbuske mot mjukt vårblå himmel...

... och en lämplig fotovinkel. Jag tycker bilden är perfekt. 
Inte fotomässigt, det är bara en vanlig enkel telefonkamera, skärpan vet jag knappt var den är, och inramningen kunde man säkert göra helt annorlunda och få till nåt mycket bättre, men...

... det är nåt med det här som är så vackert.

Att tänka sig att måla alla de där olika gröna nyanserna, det vassa, som samtidigt är mjukt på nåt sätt...

Det är inga "ädla" enbuskar. Det är antagligen fåglarna som hittat enbär i skogen bakom uthusen (där det finns en "enskog") och sen suttit i den stora gårdsbjörken precis ovanför där enbuskarna nu växer. Det är väl ca 20 år sen jag upptäckte de första enbuskarna och började klippa gräset runt dem i stället för över dem :). Nu är de redan fina prydnader.

Med såna här krypande vilda enbuskar är det ju lite knepigt med allt ogräs som kan växa under dem och som sen nästlar in sig i allt det taggiga så det ser skräpigt ut, men med lite tålamod får man bort det också. Nåt ska man ju ha att pilla med när man gör sina "crunches" i trädgården. 
Förenar träning med trädgårdsfix :).

Hoppas ni får en bra avslutning på veckan!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar