Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 17 maj 2021

Enkelt stilleben med kvällsskugga...

... där bredvid kaninburen. Det ser inte mycket ut för världen men...

... jag gillar det. Lådan har stått ute i ur och skur säkert fyra eller fem år, minst, så den håller inte mycket till. Dessutom rasar det ner snö där riktigt rejält på vårvintern, så den kan knappt stå, men jag gillar den.

Skulle faktiskt kunna tänka mig att fast måla den, eller rita lite figurer på med tusch, bara för att.

Lite som igår när jag rensade i kylskåpet och tömde en föråldrad hummusburk. Det är en genomskinlig låg rund burk, och jag tänkte att jag sådär spontant skulle vilja spara den ifall jag vill använda den till nåt sen. Men jag har ju massor av liknande burkar i källaren av samma orsak. Och den här var helt ny till form och storlek för mig, så jag tänkte, nu ska jag fånga tillfället och inte låta det gå förbi och glömmas bort till "senare". För det var just nu jag såg för min inre syn vad det kunde bli till.

Jag tvättade burken och sökte fram tuschpennor. Ärligt talat så trodde jag inte så mycket på det hela, men det var söndag och jag hade möjlighet att göra nåt onödigt...

Det var riktigt kul. För en gångs skull gjorde jag nåt konkret av en av mina tokiga barnsliga kreativa idéer i stället för att lägga den på hög tillsammans med de andra från otaliga år tillbaka.

För det är ju så att alla idéer inte går att spara. De har ett bäst före -datum.

Kanske jag lägger opp en bild på burken här nån gång.

Men hoppas ni får en bra start på veckan, så hörs vi igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar