Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 25 september 2017

i minsta svamplaget...

... ja, lite större svampskörd än det här blev det ju nog, men... :).

Det är ju de små svamparna som har den mildaste smaken.
Gäller då kanske inte KarlJohan-svamp, men åtminstone den här riskan.

Jag har inte hittat stensopp på de vanliga ställena i år, och jag har inte sökt på nya ställen, så svampskörden blev skral. Inget att sätta i frysen.

Men några kok blev det, så man fick på några smörgåsar och som trevligt tillägg till maletköttsåsen t.ex.
Jag gillar ju att äta de här stekta som de är (efter förvällningen då, förstås), inget stuvande, kokande, blandande av allt möjligt. Bara som de är, så man ser vad man äter :).

Kanske det är bra att skörden blev "liten" ;), så blir man inte överkänslig för svamp heller, och kan äta dem igen för fullt nästa år.

Hur som helst är det väldigt härligt väder just nu.
Klar morgon med ett par grader och utlovat över 15 grader plus till dagen.
Passar för en ridtur sen kanske... om kroppen håller...

Ha en skön höstdag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar