Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 27 september 2017

färggrann buske med blåa bär...

... undrar vad den heter?
Den finns på granntomten. Och den är grann :)!

Höstfärgerna överraskar ofta. Fast man vet att det kan bli vackert på hösten, när det vill sig, så är det ändå alltid så överraskande.
Nu är det dessutom dimma i massor och mängder, vissa dagar från morgon till kväll, känns helt onaturligt. Och så mitt i allt detta då en helgul asp, t.ex. Eller en rödsprakande buske. Eller bland det dova murriga mörkgrönt-brunt-skuggigt i skogen lyser några riktigt glada och sprakande riskvistar med gult, rött och ännu rödare!

Jag blir glad av höstfärgerna.
Kanske för att jag till stor del nog är höstmänniska.
Även om jag för varje år numera börjar tänka "som gammalt folk" på den långa vintern man har framför "hur ska man orka"...

Just nu, just idag råkar det vara höstdimma.
Och så vet man att bakom den där dimman finns den där utlovade 17 graders solen, om den alls syns idag är en annan sak, igår dök den inte upp förrän på sen eftermiddag...

Men växterna lyser, säger hejdå, vi ses nästa vår.
Nej, vad det här blev negativt...
Hur ska man kontra det?

Och vad ska jag göra när bananträdet inte vill växa mer?
Är det de nya och tätare fönstrenas fel?...
Svårt att säga.
Orkidéerna blommar i alla fall än.
Alltid något.

Njut av de små vackra sakerna också idag.
Mitt i vardagslunken.
I morgon är en annan dag...

Ha det bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar