Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 8 september 2017

Höstkonst...

... men ack så förgängligt! Jag tror det har regnat bort inatt...

De pärlor som syns på bilden är bara höstdagg, så fina och skira.
Nätet ser kanske stort ut men är bara ca fem cm högt. Det är ju sockerärtsblad som det är fastknutet i.
Visst använder de knutar för att få fast näten? Makramé om jag inte misstar mig, halvknopar, 2 st, såna som man använder ibland också när man t.ex. ska fästa ett rep för att hänga upp nåt...

Nä, jag måste nog googla om det heter halvknopar.
Men en basic makraméknut är ju som en "smällknut" men med repändarna svängda olika väg så att knuten blir platt... Visst förstår ni? :) Och en sån knut består av två halvknopar, men de är alltså olika vägar... :D!

Nu blir jag rent av sugen på att knyta nåt makraméaktigt! Ska se vad jag hittar på denna regniga dag...

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar