Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 29 november 2012

Intressanta sökord dyker upp när man ser hur surfare kommer in på mitthobbyrum -bloggen.
"Virka hönät" är ett av dem. Och visst kan det gå lika bra att virka som att knyta. Sånt funderade jag också när jag konstaterade att ett eller två hönät skulle behövas till att förvara hö över vintern. Och också för att torka det på sommaren, under tak...
Men om man virkar går det åt mycket mera band, tänkte jag, och blir kanske jobbigare, eftersom formatet är ganska stort. Så då blev det knutar för min del. Man kunde ju ta till snygga makrameknutar. Men eftersom jag tog det garn jag hade, vanligt virkgarn i bomull, alltså rätt så tunt, så var helt vanliga knutar enklast. Annars hade jag nog inte lyckats med att tillverka tre (eller var det fyra?) hönät.
Sen är det ju stor skillnad på hur man använder hönätet. För min del är det ju enbart förvaring av kaninhö. Inte alls för utfordring av hästar.
Men det där med enkla knutar är enkelt också för att man lätt kan variera öglestorleken på nätet. Viktigt är kanske att ha samma storlek i hela nätet, annars blir det snett och konstigt. Det har jag också testat :).

Ett annat sökord var "söt rund fjording" . Såna gillar jag också :)! Och den här tiden på året ser utegående fjordingar verkligen söta och runda ut med sin tjocka vinterpäls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar