Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 5 december 2012

Vad gör man när det är minus 20 grader och man ibland har väldigt kalla tår även inomhus?

Man söker fram en härva fint, alltså tunt ullgarn och försöker sticka sig tunna yllesockor att ha innanför de egentliga bomullssockorna... En idé är en idé även om den kanske inte är genomförbar.
Återstår att se om fötterna protesterar mot det stickiga materialet. En tröja i dylikt material skulle definitivt inte gå att använda...

Garnet är ett loppisfynd, gammalt "raanu"garn med banderollen kvar.
Jag läste "ren ny ull" och så trodde jag det stod "konepestävä" (=maskintvättbar) men när jag klarerade ögonen och läste en gång till så stod det "koinkestävä", alltså nåt i stil med behandlad mot mal...
Intressant med felläsningar. Ibland läser man just precis det man vill läsa fast det står nåt helt annat :).

Återkommer ifall resultatet blir positivt, i annat fall låtsas jag som att jag glömt det hela och i stället tagit en tur till stallet :)!


2 kommentarer:

  1. Men det blir ju bra med malfritt mellan tårna! ;) Tror nog det skulle gå bättre med AloeVera-behandlat garn. Om jag minns rätt hette det så, garnet jag stickade av och de sockorna var såna mot fotsvett och allså fungerar bäst mot bar hud.
    Men så var det ju dedär högarna med garn som borde stickas bort först....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, AloeVera är säkert bättre. Men jag har ju nog lite självbestämt garnköpsförbud om det kostar mer än 1 euro :) och så är inte sockorna huvudsaken (??) utan att använda loppisgarnet till nåt lämpligt eftersom jag inte väver "raanu"r... Men som sagt: återstår att se om idén funkar :).

      Radera