Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 17 juli 2010

Det är varmt... Har nån hört det sägas förr i sommar? Nåja, så ska det vara på sommaren. Men det betyder också för min del att det känns helt fel att sitta framför datorn.
Sommaren, värmen, ljuset... allting säger att man ska vara ute så mycket som möjligt. Åtminstone inte stirra på konstgjort ljus...

Hästarna ska ha vatten. Plågas av myggor, flugor, bromsar och snart också de små knotten... Och när man är i närheten får man sin beskärda del av deras plåga. Då längtar jag nog till hösten. Men den kommer ju. Varje årstid anländer i sin egen tid. Tills dess blir det jordgubbsplock, blomvattning, hästvattning... och snart blåbärsplock!! Var en sväng till en mjuk och härlig ridväg i skogen där det brukar finnas blåbär. Och där fanns! Att äta redan!

Trädgården ser jag bara på nu. Och vattnar förstås. Men inget rens om inte andan faller på. Och den faller inte så lätt på när det är så här varmt. Men snart... ska jag...

Tills dess håller jag utkik efter överraskningar i trädgården. Och tar en ridtur då och då. Men bildpysslande på datorn får vara. Nu. Bilder kommer sen.

Var in till en stor trädgårdsbutik. Köpte frön. Rör mig ej. Ett minne från barndomen. Tänkte prova till våren. Menar jag... Bara för att visa dottern. Eller kanske för att få köpa nåt...:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar