Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 11 november 2019

Accessoarer är pricken över...

 ... i:t, sägs det. Så vad passar då till den sirliga balklänningen av orkidéblad?
Har sedan flera år tillbaka haft en halvfärdig...

... stickning på hyllan som inte blev den halsduk jag tänkte mig, utan blev i stället, ja vadå, en väska såklart! :)
Men den är fem före färdig, skulle säkert passa till julfesten (vilken julfest) med sitt lite sirliga mönster och glittertråd. Jag behöver bara fixa "knäppningen" på väskan, har inte riktigt bestämt mig om den ska vara säker för tjuvar (med ett blixtlås) eller bara med en liten "flärp" över öppningen som knäpps med en knapp eller dylikt...
Jag kunde ju sikta på att få den färdig till denna jul, men å andra sidan vet jag inte om jag faktiskt har användning för väskan alls... Har inte planerat in nån julfest, annat än hemma, och här behöver jag ingen accessoar :).
Det finns kvar av det här samma garnet, två lika stora nystan, som skulle passa till en sirlig sjal (har jag berättat det här förr?), och jag började halvhjärtat en gång, men insåg att jag inte var mogen för det handarbetet då, så jag rev opp det igen...

Borde ha ett mönster.
Men så tröttnar jag ändå alltid på mönster och "gör själv" och då blir det ju som det blir...

På tal om sirlig stickning...
Den första bilden... mönstret skulle kunna göras i vitt och ljusgrått, alternativt silver, och så skulle man sticka en orkidémönstrad tröja åt sig!
Det måste ju passa på fest det!
Kanske till och med på självständighetsbal? :)

Nog tjatat om bal.
Ute är det snö, skottade gången för första gången idag.
Kändes overkligt, vet inte varför, det är väl inte så tidigt, men att det är så kallt att snön ligger kvar!

Nåja, mer snö är att vänta i morgon.
Ger bra motion, om man tar det lugnt i början, nu när man är ovan.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar