Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 10 september 2017

Facebook gav mig en doktorshatt...

Okej, jag tror inte på det här...
Lite kul är det bara.
Och jag ville definitivt inte dela det på fb även om det kanske var tänkt så.
Men jag såg ett test i mitt fb-flöde där man skulle få reda på vilket land man var. Jag blev Frankrike.
Men många av frågorna var nog så besynnerliga (vilken drink vill du helst ha efter jobbet? vatten eller apelsinjuice fanns inte som alternativ!!)  så jag måste bara välja det minst tokiga svaret (icecoffee eller tee eller nåt dylikt). Så det stämde inte heller, även om jag faktiskt gått en grundkurs i franska...
Nog om det.
 
På samma sida som testet, det är ju så det funkar att man ska klicka sig vidare och vidare..., så fanns det ett test "kan vi gissa din utbildningsgrad?" eller nåt liknande.
Okej, sånt är alltid kul, tänkte jag. Ibland har jag varit 17 år och ibland 85 eller nåt, i dylika test.
 
Sagt och gjort, nu kör vi testet.
Med ca 15-20 frågor om allt möjligt, historia, vetenskap, kultur, och jag vet inte vad.
Flera gissade jag mig till.
En del var självklara.
När slutade första världskriget (förslag 1 e.Kr o dyl), vem kom på relativitetsteorin, vem skrev boken.... osv.
En massa obekanta saker.
Och jag fick aldrig veta hur många rätt jag hade egentligen, det skulle jag ju gärna ha vetat, man vill ju lära sig av sina misstag, ju!!!
 
Men som sagt, doktorshatten är min. (bilden är för övrigt från google)
Och jag "trivs i akademiska kretsar"... ingenting stod det om att jag trivs bland hästar... :)
 
Men jag fick tiden att gå.
Vilket inte i sig är nåt problem.
Men jag är lite okoncentrerad just nu när en familjemedlem är långt borta på resa och jag inte har hört nåt på två timmar... :)... Det visar sig väl..
 
Men, ha det gott i höstvindarna! ... och håll i doktorshatten! :)
 
 

2 kommentarer:

  1. Nå, det finns ju akademisk ridkonst också, eller....?
    Jag måste googla och det var tydligen inte alls det jag trodde. Jag såg för min inre syn en bild av tävlingsryttare med konstiga hattar, inte doktorshattar men något liknande och det var det tydligen inte. Man lär så länge man lever - att man har fel. :)
    Ta't lugnt!

    SvaraRadera
  2. Akademisk ridkonst har jag nog lärt mig lite grunder i men så värst "akademiskt" är det ju inte :). Men lite roligt var det här resultatet, hade jag lytt min professor så hade jag kanske haft doktorshatt nu. Men jag föredrar nog vanlig ridhjälm... :D!

    SvaraRadera