Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 1 april 2018

Vårtecken på sparken...

... när solen sken så varmt och jag hade orsak att klippa lite mattväft.
Jag tog alltså sparkstöttingen med mig, annars hade jag kanske flugit omkull på den glashala gårdsplanen, en sittdyna för värmens skull, en sax och den svarta trikåtröjan som skulle klippas.

Sen satt jag där i solens sken och klippte och tänkte på våren.
Bakom mig, uppefter uthusväggen, satt gråkatten och njöt.
Men visst drog det lite kallt emellanåt, så jag behövde jackans huva för att skydda nacken.

Eftersom jag hade varit på några kilometers länk vid stallet, promenerandes då med hästen i grimma bredvid, så var jag rätt genomvarm, och kände att blåsten skulle jag inte låta få grepp om ryggen...
Så det blev inget stort nystan, men vårsäsongen är inledd åtminstone. :).

Gott Nytt År kan man väl säga då! :)
Påsken ger väl en ny start på nåt sätt.
Och våren och solen...
Ha en skön fortsättning på april :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar