Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 3 april 2018

Vårpromenad i favorithörnet i trädgården...

... en vacker kväll i början av april.
Har  månne nån gammal pensé börjat visa sig?

Skämt åsido.
Vårpromenad stämmer nog.
Favorithörnet är det nog också.
Men snön gick över stövelskaften (nokias högskaftade gummistövlar...).
Och när jag i misstag tappade min "trädgårdshandske" i ett av mina egna fotspår så försvann den rätt djupt...

Okej.
Men om man ändå vill göra något vår-likt?
Man brukar ju t.ex. hjälpa våren med att sprida ut de sista envisa snö-is-fläckarna på gräsmattan så att solens varma strålar lättare får tag i dem.
Jo, jag hjälpte våren ikväll.
Jag skottade grusgången upp till dörren lite bredare. Skottade snö, alltså...

Efter senaste snöfall-storm när gången drev igen så den trots skottning var endast ca 1 meter bred så är den nu kanske till och med 1,5 m bred! Och höjden på kanterna är bara ca 70-80 cm...
Det blir alltmer vårfeelis även i trädgården ;)!

Lite förunderligt är det nog.
Men vi får väl se när vi har snöfritt... lagom till midsommar?

Tills dess får vi ta tag i de vårtecken som finns.
Sidensvansarna var vid fågelbordet idag. Inget direkt vårtecken, men ett litet katastrof-tecken för alla fåglar. Likaså har en ringduva hittat till fågelbordet flera dagar i rad. Brukar nog inte hända...

Men solen är varm när den lyser.
Och visst smälter snön där solen kommer åt.
Men det finns så mycket av det vita...

Vi återkommer när nästa vårtecken uppenbarar sig :)!
Ha det gott tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar