Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 16 april 2018

Ett stenparti smälter fram!

... i snön som på bilden inte ser så djup ut, men den gömmer nog nåt där strax bakom den fastfrusna
utejulgranen. Det här upptäckte jag igår när jag tittade ut genom "orkidéfönstret", en liten brun fläck, ett runt stenparti som jag helt glömt bort att jag har :). Snön har varit så dominerande så länge. Det ska bli intressant att se vad som finns under den nu när den äntligen börjar minska rent synligt :).

Höstastern visar: så här många blommor hade jag i höstas, vårda mig väl så blir det lika fint till hösten :)! Hmmm, fåse om jag lyckas med det.
 

 

Har alltså petat ner några körsbärstomatfrön, ett impulsköp i matbutiken, månne det blir nåt mer i vår/sommar... Så många idéer, så mycket jag vill hinna med, så helt andra saker som händer i vår, känns det som, så det där mysiga påtande i jorden, undrar om det får ge vika för annat?
 
Nåja, en dag i sänder.
En liten stund i taget, minnas att njuta av de positiva stunderna, och försöka leva här och nu, inte grämas över gårdagen eller bara planera stort i framtiden.
Nuet är det enda vi vet något om.
"... och idag hjälper Herren" brukar det stå på en broderad tavla. Så sant så...
 
Ha en bra början på veckan! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar