Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 3 november 2016

Stilleben i höstträdgården.
Måste ta med den här bilden innan det blir alltför mycket vitt på marken, då skulle den här kännas så fel :). Än är det bara lite puder på marken, men kanske i natt...

Jo, när jag plockade bort det pyttelilla växthuset som knappt varit i användning alls i sommar, så satte jag dit den här trälådan i stället.
Det var i våras jag hittade lådan, en fruktlåda från matbutiken i hörnet :), och jag hade planer på att använda den på ett fiffigt sätt... Men den låg bara och skräpade bredvid växthuset hela sommaren, till ingen nytta. Det jag hade planerat blev aldrig av, vet inte om tanken ens var riktigt färdig tänkt heller.

Men nu har den sin plats! Och jag blev så barnsligt glad. Där passar den som ett litet bord till den gamla emaljkannan som jag i somras använde då jag vattnade vissa utvalda plantor och alltså inte behövde alltför mycket vatten. Gillar kannan.
Och så de där lerskärvorna... från en lerkruka som jag använde till penséplantor för många år sen men som lämnade ut när kölden kom och hela vintern och i snödrivan och... förresten, vänta ett tag...

 

... det var den här krukan och pensén som hade knopp på hösten när snön kom, övervintrade och slog sen ut i blom när vårsolen började värma :)... ni ser väl snön i bakgrunden! Wow, vilka minnen ett par lerskärvor kan ge! :)
 
... som sagt lerkrukan hela vintern ute med blött innehåll, vilket leder till sprickor och till sist skärvor, på ett litet fruktlådebord i ett litet hörn av trädgården...
Måste bara minnas sätta undan kannan så den inte blir ute i vinter, den kan ju förstöras, tack för påminnelsen! :)
Slut på storyn för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar