Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 7 november 2016

Så nystar man enligt vad jag lärde mig som liten... :).

Jag var helt förundrad som liten då mamma plockade fram nystkronan och mitt i allt hade hon nystat ihop ett nystan med ett djupt hål! Lite fascinerande, men småningom lärde jag mig knixen.

Och det sitter i, och är lika roligt idag som för femti år sen :).

Finns det andra roliga sätt att nysta? :)

2 kommentarer:

  1. Andra sätt finns det ju nog, t.ex. med nystmaskin, men lika roligt är det ju inte. Men om man ska ha stora mängder nystat och tummen inte klarar av att hålla i, det blir ev viss statisk belastning nog...

    Det är en nog terapi att nysta för hand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det jag tänkte på när jag skrev 50 år sen. Märkte tyvärr hur fingrarna inte klarade av nån lång stund numera. Men sen finns det ju det där "korsvisa" också, så som man började om man hade t.ex. en hopvikt papperslapp i början... det korsvisa kan man ju fortsätta med även om nystanet blir runt...

      Radera