Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 2 november 2016

Hinner jag slå ut ännu? undrar den lilla bellisknoppen?
Det är lite tajt med tiden, faktiskt, för det är närmare noll grader nu varje natt och inte mycket på plussidan på dagen, så vi får se hur det blir med den saken...

På tal om att hinna...
I morse när jag for till jobbet så hörde jag nåt bra på radion.
Det var från en finlandssvensk kanal Radio x3m. De snackar en massa mellan låtarna, och man vet aldrig vart det bär iväg när de börjar snarvla och ofta får man skratta rejält, och däremellan skulle man helst byta kanal...

Men i morse alltså. Då var det den ena programledaren som erkände en sak som han hade problem med ibland och som han var arg på sig själv för att inte riktigt klara av det problemet.
Han berättade om fenomenet att när man kollar fb:n och mailen, och snapchaten och twitter, så kan man inte sluta, man kollar igenom dem igen, ifall nåt har hänt, och när man efter åtskilliga minuter har gjort det, förutom att man också har läst en massa annat och kollat en del videor, så börjar man från början igen: fb, snapchat, mailen och twitter... Ifall...

Och så håller man på, så man inte hinner med nåt annat den kvällen.

Lite kände jag igen det där.
Att det inte räcker med att kolla ett konto en gång, och sen släcka datorn.
Nej, man måste kolla en gång till, ifall...

Det ska jag nog råda bot på, eller varna mig själv för, eller säga till på skarpen åt mig själv att en koll per konto räcker! Och därmed basta!

Eller nåt.
Ha det gott! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar