Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 4 november 2016

Det har varit krispigt ute på morgnarna.
Inte nödvändigtvis snö, men så mycket rimfrost att det ser ut som snö.
Vackert!

Och kannan som jag skrev om i förra inlägget, den var halvfull med vatten... och is :(.
Den var faktiskt såpass frusen att det nte gick att hacka hål på isen fast jag såg vatten röra sig därinuti. Så fåse om kannan är förstörd redan.
Jag vände den uppochner och hoppas att solen nån dag värmer såpass mycket att det går att hacka ur den försiktigt. Sen får den komma in under tak nånstans tills det blir vår igen.
Visst går det ta in den i värmen, men jag tror visst att det är värre då om det sker för snabbt. Helst ska upptiningen ske långsamt... Fast vad vet jag.

En annan sak jag kom att tänka på.
Jag skrev om Klossbutiken för nåt ilägg sen. Jag började tänka på språket, automatiskt skulle jag på "riktig" svenska säga klots. Sen blev jag osäker. Är jag gammalmodig nu igen? :)
Så jag googlade. Och såg att de nog är synonymer, kloss och klots. Men kanhända det dagligen använda språket, som ju strävar till lättare skrivsätt, har gjort att klots ersatts alltmer med kloss.

Löjliga funderingar kanske. Men sak samma. Nåt ska man göra på fredagkvällen :).
Ha en skön allhelgonhelg, med tid för tankar och tillbakablickar och framtidstro, trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar