Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 10 februari 2015

Mitt hobbyrum är fullt av katter.
Så känns det ibland när alla stolar är upptagna och så fort man öppnar en dörr "utåt" så är det antingen en katt som skall ut eller en som ska in.
Men en sån tröst de är emellanåt, när man har en deppig stund! :)

Inventerade en del av garnförrådet idag, bara så där på skoj, så jag vet att inte alltför lättvindigt sticka/virka mig in till stadens handarbetsaffär... de där "billiga" lådorna är alltför frestande.

Har ju hittat opåbörjade nystan, ett här och ett där, på olika loppis, och nu märkte jag att jag har en trevlig färgblandning av liknande mjuka garn som kunde kombineras till en "restgarnströja" modell superenkel. Såg en enkel modell senast familjens yngsta och jag gick och kollade in reatröjor. Men jag vet ju att det där att sticka utan skrivet mönster har en tendens att bli lite konstigt... Okej, google, kan ni hjälpa mig? :)

Ett litet problem står i vägen: Jag håller på att sticka korta ärmar på en västmagtröja från tidigare, och den borde jag få klar innan jag startar upp en sticksöm till. Återstår några varv... Bara att stänga av datorn då och börja sticka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar