Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 22 februari 2015

Snart vår!! Och på klafsiga vårpromenader i rejäla stövlar hittar man snart uppstickande torra grästorvor som kan inspirera till diverse smilisar, ta inte åt er av den fula grimasen :)! Den här är ju inte årets, än får vi vänta på så mycket barmark... Men snart...
 
Gick runt i trädgården idag, stövelskaften räckte ju inte till överallt i de rejäla snödrivorna, men ställvis kunde man till och med se gräsmatta, och mittför stenpartiet anade jag några fjolårsblad av den rosa nävan...
 
Så nog är det kanske dags att tänka och planera inför våren om man ska förbereda med sådd och sånt...
 
Jag borde ju ta itu med porslinsmålandet nu på allvar innan kursen tar slut och man åter lägger undan alla färger och penslar. Hittade ett stort ovalt serveringsfat på ett loppis häromdan (har jag skrivit om det här redan??) som var av riktigt porslinsmålarkvalitet. Vet inte om jag ska göra kanten runt på klassiskt vis med nån blomstergirlang och lämna hela övriga fatet vitt...
... eller om jag ska hitta på nåt helt nytt och udda och besynnerligt och kanske därmed också roligare att måla... (bilden från google, inte riktigt vad jag menade med blomstergirlang, men...).
 
Hittade ett fint mönster på jobbet (!!) medan jag satte frimärken på fakturor, frimärken klass I, de där fina rosorna som jag tror kom ut redan ifjol eller året före, kanske till vändagen. På de där 10st-arken med frimärken fanns en liten bild på två rosknoppar längst uppe på arket, inte egentligen frimärke men bara som extra prydnad... de skulle man kunna måla runt hela fatet, skulle rymmas säkert närmare trettio stycken... likadana... vilket inte alls är min stil, att måla många likadana motiv...
 
Vi får se vad det blir. På torsdag är det kursdag. Penseln i handen, olja på och så färg och så...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar