Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 27 april 2021

Torkad blomma på skiffer...

... men vilken blomma är det?
När jag nu tänker på var jag hittade den och hur stammen ser ut så skulle det kunna vara karpaterklockans fröhus. Men jag är inte alls säker. Runt frökapseln ser man ju antagligen de riktiga blombladen (kronbladen?) som skrumpnat ihop. Märker ni hur jag kan fastna på detaljer ;).

Jag tyckte bara den var så fin så jag måste plocka in den och ha den som stilleben i farstun ett tag.

Alltså, jag hittade den inte nu, en sen höst antar jag, och bilden råkade jag fastna vid när jag bläddrade i album och sökte nåt annat.
Blommans storlek är väl ca 1-1,5 cm tror jag.
Vackert :)!

Sånt kan man ju njuta av medan man väntar på nästa snöslask... 
Besynnerlig vår, om man tänker på att det är första maj inom några dagar. Skulle man kanske kunna ta sitt första dopp då, som man gjorde nån gång i sin barndom? Om man är vinterbadare, ja, då skulle det gå, men inte annars...

Hur som helst, maj blir det, och sommarn kommer småningom, kan vara här om några dagar, strax utanför väderrapportens bortersta kant :).

Ha det gott hur som helst, håll er friska!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar