Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 22 april 2021

Hjärtlig tegelvägg årsmodell 1920 kanske?

 ... hittade jag helt plötsligt för nån vecka sen innan snön började smälta bort på allvar längs den gamla fähuslängan.

Det var helt i misstag jag såg hjärtat när jag fotade och fokuserade på nåt helt annat. Det kom som en varm hälsning... från 1920? Nä, kanske inte, men såna här små detaljer kan jag bli glad över. Liksom sen på sommaren över en liten liten planta i gräsmattan, en planta som ser lite mer exklusiv ut än det vanligt förekommande gräset. 

Den tiden är det snart. Hitta solrosplantor där fågelbrädet stått hela vintern. Hitta blommor som förirrat sig långt utanför blomrabatterna.

Bara det kommit ner lite mer snöslask först (utlovats de närmaste dagarna) så ska det väl bli gräs och grönt.

Men tillbaka till hjärtat. Undrar om det har droppat vatten på en del av stenen så den blivit så mörk (eventuellt ett hål i stuprännan ovanför) men så fanns en liten hjärtformad sten i stora stenen, av annat material som inte suger till sig vatten och blir mörk.

Sak samma, det här är jag. Hittar små detaljer som inte är nåt egentlgen men som jag skulle kunna skriva en hel historia om.

Hoppas ni hinner kolla in vårtecken, och lyssna på vårljuden och känna vårdofterna... Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar