Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 29 april 2021

Hade tänkt virka duk...

... och hade sökt efter mönster på biblioteket. Tog slarviga bilder med telefonen för att hjärnan skulle få fantisera vidare...
... det skulle bli en klassisk gammaldags virkad duk till ett lite avlångt bord. Så jag skulle kombinera på nåt sätt det avlånga rosenmönstret med vinrankorna.


Nåja, jag ritade upp mitt eget förslag, kombinationen, på ett rutigt papper för att ha nåt tydligare att följa. Det är som sagt halvfärdigt, men på god väg :).

Undrar när jag hinner ta tag i det på nytt. Nu skulle det ju gå när det är så mycket ljusare så det inte bråkar med mina ögon heller. En regnig vårdag kanske.
Jag hittade nämligen det halvfärdiga handarbetet häromdagen. Väl undangömt men väl bevarat med rätt storlek på virknålen och allt...

Det är bra att ha nåt färdigt uttänkt att ta i händerna. Som en halvfärdig fuskpolo på rundstickor, eller en spetsduk med färdigt mönster utritat...

Hoppas i alla fall att det är bara lagom mycket regn i vår och lagom mycket sol.
Ha det gott, så hörs vi igen om tekniken fungerar :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar