Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 1 november 2018

Mjölkhink och blomsterhallon...

... står inte längre där ute.
Jo, blomsterhallonen nog, men de har varken blad eller blommor mer.

Mjölkhinken tömde jag och lyfte in i uthuset. Vis av tidigare misstag, när jag lämnat en sån där ute hela vintern och sen inte haft nån mjölkhink som håller vatten mer. Den frös sönder.
Den här råkade också illa ut, bottnen blev utbuktande, så den behöver lite stöd för att klara sig. Som jag...

På tal om att tömma, jag skrev ju för en tid sen om att tömma slambrunnen innan vintern. Idag var "brunngubben" på gården. Jag var själv på jobb så det var lite spännande att komma hem och se hur det såg ut på gräsmattan runt brunnen. Men jag märkte nog inte mycket. Jo, jag såg lite spår efter nåt som släpats dit från där de hade parkerat bilen, så jag vet att de varit, och det mindre locket var lite löst, inte "fastvuxet" som det har varit tidigare.

Bra om det fungerar hela vintern nu då. Och bra att man bara kan ringa och beställa så sköter de sitt.
Ja, man får förstås en räkning sen och måste betala, men annars så...

Om man skulle ta en liten tupplur nu så man orkar släpa sig i säng sen :)!
Ska vänta nån hem som kommer med buss närmare midnatt...
Skönt med annalkande helg.
Så man hinner tänka efter lite.
Och bara vara.
Ha det skönt i höstmörkret! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar