Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 12 november 2018

Orkidén ett halvt år senare...


 
... fick två nya blomstänglar, och tre knoppar, åtminstone, och nu lagom till farsdag slog den första ut.

Vackert.
Alltid roligt med orkidéer som återkommer med nya knoppar och blommor.
Däremellan gläder jag mig åt att de åtminstone får ett nytt fräscht blad. De lever.

Nu är det ju svårt att få dem att se lika stilrena ut som dem man köper i butiken.
Jag menar: när de nya blomstänglarna växer fram så borde de väl bindas upp så att de sträcker sig rakt uppåt med ordning, och inte som den här...
... som har den gamla blomstängeln från nyköpt (jag hann inte klippa bort den då den inte vissnade så tydligt) och från den gamla stängeln sticker det ut två nya blomstänglar rätvinkligt ut från den gamla, spretigt åt sidan alltså.
Borde ha kollat lite och bundit upp dem, men det fanns inget intresse då eller tanke på det.

Men jag njuter av blommorna i alla fall.
Och tänker tillbaka ett halvt år och mer...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar