Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 20 mars 2018

Hjälp, virknål eller vad?

Hej, alla handarbetsexperter!

Kan ni hjälpa mig och berätta vad det är jag såg på loppis i dag?
Det var som en virknål med ordentligt handtag, storleken som en virknål.
Mannen som stod i loppiset sa att han nog visste hur det skulle användas men inte vad det hette.
Men jag fick ändå inte reda på mycket. Annat än att man skulle ha ett sorts nätbotten att jobba på och dra upp öglor eller knutar eller nåt... inte flossa, men nåt annat.

Den där lilla "vippan" som jag har ritat i två lägen med fartränder emellan, så kunde röras precis i de där lägena, men hölls inte i varken det ena eller det andra, utan rörde sig fritt.

Vad ska man använda den där tingesten till?
Borde jag gå dit i morgon och köpa den så jag får prova eller är det invecklat?
Och vad sorts grejer kan man göra med den?
Kuddar och dukar?
Eller?...

Väntar med spänning på nästa sändning :)... svar alltså ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar